R.E.S.T-10


Pada 5hb-7hb ogos yang lalu..PP UMnp telah menganjurkan sebuah aktiviti rehlah saqafah (rest). Ia terbuka kepada pelajar semester 1..tidak ketinggalan siswa-siswi APIDS.

Program ini bertujuan untuk mengeratkan ukhwah antara PP dan siswa-siswi sem 1. Selain itu, program ini adalah untuk merehatkan siswa-siswi dari pelbagai bentuk masalah di UM seperti assignment, rifqah dan program2 lain.

Antara slot2 yang terdapat dalam program ini adalah seperti slot kepentingan tarbiyah dlm kalangan mahasiswa yang disampaikan oleh Prof. Madya Dr Shukeri, slot Mesra bahasa Arab yang disampaikan oleh Ustaz Norhazrul dan slot bersama Akh Shahrul Nizam dan banyak lagi. Disamping itu, program ini turut mengadakan aktiviti melakukan assginment bersama2 Fasi, aktiviti BBQ di PCB, slot debat Dakwah Vs Study dan lain.

Semoga semua siswa-siswi APIDS mendapat manfaat daripada program ini dan mengaplikasikannya dalam kehidupan seharian. Ambil yang jerneh buang yang keruh. Sama2lah memperbaiki diri untuk masa yang akan mendatang. Kami bagi pihak APIDS mengharapkan lebih banyak aktiviti seperti ini dianjurkan yang melibatkan kami.

1 comments:

guest said...

sedikit perkongsian,lawatilah blog http://syumuldeen.blogspot.com dan http://fadzlinaaziz.blogspot.com

Post a Comment